STATUTUL ASOCIAŢIEI
Bastionul ArtLitTim
CAP 1. DISPOZIŢII GENERALE
Art. 1. (1) Asociaţia Bastionul ArtLitTim, denumită
în continuare „Asociaţia”, este o organizaţie neguvernamentală,
non-profit, apolitică şi independentă, cu beneficiu public, înfiinţată în
temeiul OG nr. 26/2000, cu modificările şi completările ulterioare şi potrivit
prezentului Statut.
(2) Membrii fondatori ai Asociaţiei sunt:
- Patricia-Lidia Popescu-Cevei
- Florica Iacob
- Delia Ghimboaşă
- Sergiu Popescu
Art. 2. Asociaţia este
persoană juridică română de drept privat şi va avea denumirea de Asociaţia Bastionul ArtLitTim, conform dovezii de disponibilitate a
denumirii cu numărul 112821 din 29.05.2012, eliberată de către Ministerul
Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti, prelungită succesiv, ultima prelungire
fiind făcută prin adresa nr. 118805
din 04.12.2012 pentru o perioadă de 6 luni.
Art. 3. Asociaţia este
constituită pe durată nedeterminată şi are sediul în Sânandrei, str. Principală, nr. 805A.
Sediul poate fi mutat în orice alt loc, pe baza hotărârii Consiliului Director,
cu respectarea prevederilor legale.
Art. 4. Asociaţia poate
deschide filiale şi în alte localităţi sau judeţe din ţară sau străinătate;
poate stabili legături de colaborare cu organizaţii similare sau poate intra în
uniuni sau federaţii cu alte instituţii şi persoane juridice sau fizice din
ţară si străinătate, pentru îndeplinirea scopului propus.
CAP. 2. SCOPUL ASOCIAŢIEI
Art. 5. (1) Membrii Asociaţiei doresc să se
asocieze în scopul promovării artei
contemporane pentru copii şi tineret.
(2) Obiectivul Asociaţiei
este promovarea
tinerelor talente şi sensibilizarea opiniei publice în ceea ce priveşte arta
contemporană, în toate formele ei.
(3) Pentru îndeplinirea
obiectivelor sale, Asociaţia îşi propune realizarea următoarelor activităţi:
- realizarea, editarea şi difuzarea de cărţi, publicaţii periodice, pliante, afişe, broşuri, programe informatice şi alte materiale informative;
- organizarea de manifestaţii publice şi alte activităţi de sensibilizare a opiniei publice, potrivit legii;
- acordarea de consultanţă şi consiliere membrilor Asociaţiei, în conformitate cu scopul acesteia;
- dezvoltarea de programe proprii şi în regim de parteneriat cu autorităţile publice din ţară şi străinătate;
- dezvoltarea şi derularea de programe în regim de parteneriat cu alte Asociaţii asemănătoare din ţară şi străinătate;
f.
derularea unor
activităţi de sponsorizare/mecenat;
g.
dezvoltarea unor
activităţi economice directe în vederea autofinanţării, în concordanţă cu
scopul Asociaţiei;
- alte activităţi care contribuie la realizarea scopului Asociaţiei şi care nu contravin ordinii de drept
CAP. 3. PATRIMONIUL
Art. 6. Patrimoniul iniţial al Asociaţiei este format din activul iniţial, constituit prin aportul
membrilor fondatori, în valoare totală de 700 lei.
CAP. 4. MEMBRII ASOCIAŢIEI
Art. 7. (1) Pot deveni
membri ai Asociaţiei persoanele fizice sau juridice din ţară sau străinătate
care sprijină moral şi/sau material Asociaţia.
(2) Asociaţia poate fi
compusă din:
a.
Membri fondatori -
care dobândesc calitatea de membru în momentul constituirii Asociaţiei.
b.
Membri asociaţi -
care vor dobândi această calitate în urma înaintării unei cereri de primire
motivate către Adunarea Generală, abilitată să se pronunţe asupra admiterii de
noi membri.
c.
Membri onorifici –
care dobândesc această calitate la propunerea Adunării Generale şi cu acordul
Consiliului Director, în urma unor servicii deosebite aduse Asociaţiei. Membrii
onorifici nu au drept de vot în Adunarea Generală.
d.
Colaboratori
voluntari.
(3) Componenţa
nominală a celor dintâi organe de conducere, administrare şi control este
următoarea:
a. Consiliul Director:
• Preşedinte –
Patricia-Lidia Popescu-Cevei
• Vicepreşedinţi – Florica Iacob, Delia
Ghimboaşă
• Secretar –
Sergiu Popescu
b. Adunarea Generală se compune din toţi membrii
Asociaţiei.
(4) Calitatea de membru se pierde prin:
a. deces sau încetarea existenţei persoanei juridice;
b. renunţarea la calitatea de membru, adresată în scris
preşedintelui Asociaţiei;
c. excludere
decisă de Adunarea Generală pentru nerespectarea prezentului statut şi a
regulamentului interior, sau pentru orice alt motiv de natură a prejudicia
interesele morale sau materiale ale Asociaţiei, cu ascultarea în prealabil a
persoanei în cauză.
Art. 8. Structura
(1)
Organul de conducere al Asociaţiei este Adunarea
generală, alcatuită din totalitatea asociatilor.
(2)
Organul executiv al Asociaţiei este Consiliul
Director.
(3)
Organul de control al Asociaţiei este contabilul
Asociaţiei.
(4)
Organul de reprezentare a Asociaţiei este
reprezentat de Preşedinte, Vicepreşedinte şi de Secretar.
CAP. 5. DREPTURILE ŞI ÎNDATORIRILE MEMBRILOR ASOCIAŢIEI
Art. 9. Membrii Asociaţiei
au următoarele drepturi:
a. să participe la Adunările Generale, să pună în
discuţie şi să ia parte la dezbaterea problemelor care interesează domeniul sau
bunul mers al Asociaţiei;
b. să aleagă şi să fie aleşi în organele de conducere ale
Asociaţiei;
c. să semnaleze Asociaţiei problemele care privesc scopul
şi obiectivele Asociaţiei, în vederea promovării şi apărării acestora;
d. să se retragă din Asociaţie;
e. să îşi exprime votul, dacă este cazul;
f. să facă propuneri privitor
la activitatea Asociaţiei şi folosirea fondurilor strânse şi activitatea
organelor de conducere;
g. să primească sprijin moral şi asistenţă din partea
Asociaţiei în cazuri excepţionale
Art. 10. Membrii Asociaţiei
au următoarele îndatoriri:
a. să respecte statutul, regulamentul interior,
hotărârile organelor de conducere ale Asociaţiei şi să dea tot sprijinul pentru
îndeplinirea obiectivelor Asociaţiei;
b. să nu aducă prejudicii de ordin moral şi material
Asociaţiei;
c. să participe la adunările generale şi/sau la
şedinţele Consiliului Director, după
caz;
d. să sprijine material şi moral Asociaţia;
e. să achite cotizaţia semestrială stabilită de Adunarea
Generală.
Art. 11. (1) Membrii
Asociaţiei nu răspund personal pentru actele sau faptele acesteia. Asociaţia
singură răspunde cu patrimoniul propriu pentru prejudiciile produse terţilor
prin actele sau faptele sale.
(2) În materie de
gestiune, răspunderea incumbă membrilor Consiliului Director.
CAP. 6. ORGANIZARE, CONDUCERE, CONTROL
Art. 12. Organele de
conducere, administrare şi control ale Asociaţiei sunt Adunarea Generală,
Consiliul Director şi contabilul.
Art. 13. Adunarea Generală
se compune din toţi membrii Asociaţiei.
Art. 14. Adunarea Generală se întruneşte în sesiune ordinară şi
extraordinară, după cum urmează:
a. în sesiune ordinară, anual;
b. în sesiune extraordinară, ori de câte ori trebuie
rezolvate probleme importante de competenţa Adunării Generale şi care nu suferă
amânare.
Art. 15. (1) Convocarea
Adunării Generale în sesiune ordinară se face de către Consiliul Director, în
scris, prin mijloace clasice (scrisoare recomandată) sau electronice (e-mail),
cu cel puţin 15 zile înainte de data desfăşurării adunării.
(2) În convocare se vor
preciza ziua, ora şi locul unde se desfăşoară şedinţa Adunării Generale, precum
şi ordinea de zi.
Art. 16. Convocarea Adunării
Generale Extraordinare se face la iniţiativa Consiliului Director, a
preşedintelui sau la propunerea unei treimi din membrii Asociaţiei, ori de câte
ori este necesar.
Art. 17. (1) Adunarea
Generală este valabil constituită dacă sunt prezenţi cel puţin 2/3 din totalul
membrilor Asociaţiei.
(2) Hotărârile Adunării
Generale se iau cu votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor
prezenţi, cu excepţia modificării statutului, caz în care se cere o majoritate
de cel puţin 2/3 din numărul membrilor prezenţi.
(3) Fiecare membru are
dreptul la un singur vot. În caz de egalitate, Preşedintele decide.
(4) Dezbaterile şi
hotărârile adoptate se consemnează într-un registru special de către un
secretar desemnat de Consiliul Director.
(5) Preşedinţia
Adunării Generale aparţine preşedintelui Asociaţiei sau, în lipsa acestuia, vicepreşedintelui.
(6) Persoanele care nu
sunt membri ai Asociaţiei pot fi invitate la şedinţele Adunării Generale.
(7) Hotărârile luate de
Adunarea Generală sunt obligatorii şi pentru membrii care nu au luat parte la
Adunarea Generală sau au votat împotrivă.
Art. 18. (1) Preşedintele Asociaţiei este
ales de Adunarea Generală cu un mandate de 2 ani. Mandatul poate fi reînnoit.
În caz de vacanţă a preşedintelui, atribuţiile acestuia sunt exercitate de
către vicepreşedinte.
(2) Primul preşedinte
este numit prin actul constitutiv al Asociaţiei.
Art. 19. Atribuţiile
Adunării Generale sunt:
a. alegerea preşedintelui;
b. alegerea şi revocarea membrilor Consiliului Director;
c. primirea şi excluderea membrilor;
d. aprobarea şi modificarea statutului şi actului
constitutiv ale Asociaţiei;
e. înfiinţarea de filiale;
f. alegerea şi revocarea cenzorului;
g. dezbaterea raportului de activitate al Consiliului
Director;
h. aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al
Asociaţiei şi a situaţiei financiare;
i. dizolvarea şi lichidarea Asociaţiei, precum şi stabilirea destinaţiei bunurilor
rămase după lichidare;
j. decide asupra veniturilor Asociaţiei;
k. decide în ceea ce priveşte resursele obţinute de la
bugetul de stat şi/sau bugetele locale;
l. stabilirea programului de activitate;
m. propunerea de membri onorifici;
n. stabilirea cotizaţiei semestriale;
o. orice alte atribuţii prevăzute de lege.
Art. 20. (1) Consiliul
Director reprezintă organul executiv al Asociaţiei şi este format din cel puţin
3 şi cel mult 7 membri, aleşi de Adunarea Generală ordinară pentru un mandat de
2 ani: preşedintele Asociaţiei, vicepreşedinte, membri. Mandatele lor pot fi
reînnnoite.
(2) În caz de vacanţă,
Consiliul Director procedează imediat la înlocuirea cu membri interimari.
Înlocuirea definitivă este decisă în proxima Adunare Generală ordinară.
(3) Poate fi ales în
Consiliul Director orice persoană care este membru al Asociaţiei de cel puţin 3
luni, în vârstă de cel puţin 18 de ani în ziua alegerii şi la zi cu cotizaţiile
sale.
Art. 21. (1) Consiliul
Director exercită conducerea Asociaţiei în perioada dintre sesiunile Adunării
Generale şi hotărăşte în toate problemele ce intră în competenţa sa.
(2) Consiliul Director
este răspunzător pentru întreaga activitate în faţa Adunării Generale.
(3) Fiecare membru al
Consiliului Director este individual responsabil pentru actele şi faptele sale
în cazul încălcării legislaţiei sau dispoziţiilor primite.
(4) Consiliul Director
se întruneşte semestrial, la convocarea preşedintelui, precum şi de fiecare
dată când interesul o necesită, la cererea scrisă adresată preşedintelui de
către cel puţin 1/3 din membrii Consiliului Director.
(5) Preşedintele
convoacă membrii Consiliului Director la întruniri, precizând ordinea de zi.
(6) Hotărârile sunt
luate cu majoritatea absolută a voturilor membrilor prezenţi, în condiţiile
prezenţei a cel puţin jumătate din numărul membrilor Consiliului Director.
(7) Toate hotărârile
Consiliului Director sunt consemnate într-un registru şi sunt semnate de
preşedinte şi de secretarul de şedinţă.
Art. 22. Consiliul Director
execută hotărârile Adunării Generale, autorizează operaţiunile financiare şi
încheierea contractelor în care Asociaţia este parte contractantă şi
îndeplineşte şi următoarele atribuţii:
a. prezintă
Adunării Generale raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea
bugetului de venituri şi cheltuieli, situaţia financiară, proiectul programelor
Asociaţiei;
b. încheie acte juridice în numele şi pe seama
Asociaţiei;
c. aprobă organigrama şi politica de personal a
Asociaţiei;
d. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de
Adunarea Generală.
Art. 23. (1) Toţi membrii
Consiliului Director au îndatorirea de a pregăti şedinţele Consiliului
Director, ale cărui hotărâri le execută.
(2) Preşedintele se
ocupă de activităţile curente ale Asociaţiei între şedinţele Consiliului
Director. Întruneşte şi prezidează Consiliul Director şi reprezintă Asociaţia
în justiţie şi în toate actele civile ale Asociaţiei.
Art. 24. Cenzorul asigură
controlul financiar al Asociaţiei şi poate participa la şedinţele Consiliului
Director, fără drept de vot. Dacă este nevoie, Adunarea Generală poate hotărî
înfiinţarea unei Comisii de cenzori, compusă din trei membri, care să preia
atribuţiile de control ale activităţii Asociaţiei. Din comisia de cenzori
trebuie să facă parte cel puţin un membru al Asociaţiei si un expert contabil.
Art. 25. Cenzorul are
următoarele atribuţii:
a. verifică modul în care este administrat patrimoniul
Asociaţiei;
b. întocmeşte rapoarte şi le prezintă Adunării Generale;
c. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de
Adunarea Generală.
Art. 26. Asociaţia nu
poate avea personal remunerat.
CAP. 7. RESURSE PATRIMONIALE
Art. 27. Resursele
patrimoniale ale Asociaţiei cuprind:
a. sume
provenite din cotizaţiile membrilor, stabilite prin hotărârea Adunării
Generale;
b. donaţii, sponsorizări sau legate de la persoane
fizice, fundaţii, asociaţii şi societăţi comerciale;
c. resurse obţinute de la bugetul de stat şi/sau de la
bugetele locale;
d. resurse provenite din activităţile economice directe
desfăşurate în vederea autofinanţării;
e. alte venituri prevăzute de lege.
Art. 28. Contabilitatea
este organizată conform dispoziţiilor legale.
CAP. 8. DIZOLVAREA ASOCIAŢIEI
Art. 29. Asociaţia se
dizolvă:
• de drept;
• prin hotărârea
Adunării Generale;
• prin hotărâre
judecătorească;
Art. 30. Asociaţia se
dizolvă de drept prin:
a. imposibilitatea realizării scopului pentru care a fost
constituită, dacă în timp de 3 luni de la constatarea acestui fapt nu se
produce schimbarea scopului;
b. imposibilitatea constituirii Adunării Generale sau
Consiliului Director în conformitate cu statutul Asociaţiei, dacă această
situaţie durează mai mult de 1 an de la data la care, potrivit statutului,
Adunarea Generală sau, după caz, Consiliul Director trebuiau constituite;
c. reducerea numărului de membri sub limita fixată de
lege, dacă acesta nu a fost complinit timp de 3 luni.
Art. 31. Asociaţia se poate
dizolva şi prin hotărârea Adunării Generale. În termen de 15 zile de la data
şedinţei de dizolvare, procesul-verbal, în formă autentică, se depune la
judecătoria în a cărei circumscripţie teritorială îşi are sediul, pentru a fi
înscris în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor.
Art. 32. Asociaţia se
dizolvă prin hotărâre judecătorească, la cererea oricărei persoane interesate:
a. când scopul sau activitatea Asociaţiei a devenit
ilicită sau contrară ordinii publice;
b. când realizarea scopului este urmărită prin mijloace
ilicite sau contrare ordinii publice;
c. când Asociaţia urmăreşte un alt scop decât cel pentru
care s-a constituit;
d. când Asociaţia a devenit insolvabilă;
e. dacă Asociaţia, prin natura scopului sau obiectivelor
propuse, urmează să desfăşoare activităţi
pentru care, potrivit legii, sunt necesare autorizaţii administrative
prealabile, aceste activităţi nu vor putea fi iniţiate, sub sancţiunea dizolvării
pe cale judecătorească, decât după obţinerea autorizaţiilor respective.
Art. 33. Dizolvarea
Asociaţiei are ca efect lichidarea acesteia în condiţiile legii.
Art. 34. Bunurile rămase în
urma lichidării Asociaţiei pot fi, cu respectarea prevederilor art. 60 din
OG26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii:
a.
transmise către
persoane juridice de drept privat sau public cu scop asemănător
b.
împărţite între
membrii cotizanţi ai Asociaţiei
CAP. 9. DISPOZIŢII FINALE
Art. 35. Prezentul statut
este valabil pe toată durata de funcţionare a Asociaţiei, modificarea acestuia
urmând a se face numai în formă scrisă şi cu respectarea prezentului statut şi
a reglementărilor legale. Modificările aduse prezentului statut necesită o
majoritate de 2/3 din voturile Adunării Generale.
Art. 36. Prevederile prezentului
statut se completează cu celelalte dispoziţii legale în vigoare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu