Cine suntem

Asociaţia Bastionul ArtLitTim s-a contituit în anul 2013, la 2 ani după începerea activităţilor de editare de cărţi educative pentru copii.




STATUTUL ASOCIAŢIEI
Bastionul ArtLitTim


CAP 1. DISPOZIŢII GENERALE

Art. 1. (1) Asociaţia Bastionul ArtLitTim, denumită în continuare „Asociaţia”, este o organizaţie neguvernamentală, non-profit, apolitică şi independentă, cu beneficiu public, înfiinţată în temeiul OG nr. 26/2000, cu modificările şi completările ulterioare şi potrivit prezentului Statut.
(2) Membrii fondatori ai Asociaţiei sunt:
  1. Patricia-Lidia Popescu-Cevei
  2. Florica Iacob
  3. Delia Ghimboaşă
  4. Sergiu Popescu

Art. 2. Asociaţia este persoană juridică română de drept privat şi va avea denumirea de Asociaţia Bastionul ArtLitTim, conform dovezii de disponibilitate a denumirii cu numărul 112821 din 29.05.2012, eliberată de către Ministerul Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti, prelungită succesiv, ultima prelungire fiind făcută prin adresa nr. 118805 din 04.12.2012 pentru o perioadă de 6 luni.

Art. 3. Asociaţia este constituită pe durată nedeterminată şi are sediul în Sânandrei, str. Principală, nr. 805A. Sediul poate fi mutat în orice alt loc, pe baza hotărârii Consiliului Director, cu respectarea prevederilor legale.

Art. 4. Asociaţia poate deschide filiale şi în alte localităţi sau judeţe din ţară sau străinătate; poate stabili legături de colaborare cu organizaţii similare sau poate intra în uniuni sau federaţii cu alte instituţii şi persoane juridice sau fizice din ţară si străinătate, pentru îndeplinirea scopului propus.


CAP. 2. SCOPUL ASOCIAŢIEI

Art. 5. (1) Membrii Asociaţiei doresc să se asocieze în scopul promovării artei contemporane pentru copii şi tineret.
(2) Obiectivul Asociaţiei este promovarea tinerelor talente şi sensibilizarea opiniei publice în ceea ce priveşte arta contemporană, în toate formele ei.
(3) Pentru îndeplinirea obiectivelor sale, Asociaţia îşi propune realizarea următoarelor activităţi:
  1. realizarea, editarea şi difuzarea de cărţi, publicaţii periodice, pliante, afişe, broşuri, programe informatice şi alte materiale informative;
  2. organizarea de manifestaţii publice şi alte activităţi de sensibilizare a opiniei publice, potrivit legii;
  3. acordarea de consultanţă şi consiliere membrilor Asociaţiei, în conformitate cu scopul acesteia;
  4. dezvoltarea de programe proprii şi în regim de parteneriat cu autorităţile publice din ţară şi străinătate;
  5. dezvoltarea şi derularea de programe în regim de parteneriat cu alte Asociaţii asemănătoare din ţară şi străinătate;
f.       derularea unor activităţi de sponsorizare/mecenat;
g.      dezvoltarea unor activităţi economice directe în vederea autofinanţării, în concordanţă cu scopul Asociaţiei;
  1. alte activităţi care contribuie la realizarea scopului Asociaţiei şi care nu contravin ordinii de drept


CAP. 3. PATRIMONIUL

Art. 6. Patrimoniul iniţial al Asociaţiei este format din activul iniţial, constituit prin aportul membrilor fondatori, în valoare totală de 700 lei.


CAP. 4. MEMBRII ASOCIAŢIEI

Art. 7. (1) Pot deveni membri ai Asociaţiei persoanele fizice sau juridice din ţară sau străinătate care sprijină moral şi/sau material Asociaţia.
(2) Asociaţia poate fi compusă din:
a.      Membri fondatori - care dobândesc calitatea de membru în momentul constituirii Asociaţiei.
b.     Membri asociaţi - care vor dobândi această calitate în urma înaintării unei cereri de primire motivate către Adunarea Generală, abilitată să se pronunţe asupra admiterii de noi membri.
c.      Membri onorifici – care dobândesc această calitate la propunerea Adunării Generale şi cu acordul Consiliului Director, în urma unor servicii deosebite aduse Asociaţiei. Membrii onorifici nu au drept de vot în Adunarea Generală.
d.     Colaboratori voluntari.
(3) Componenţa nominală a celor dintâi organe de conducere, administrare şi control este următoarea:
a. Consiliul Director:
    Preşedinte – Patricia-Lidia Popescu-Cevei
    Vicepreşedinţi – Florica Iacob, Delia Ghimboaşă
    Secretar – Sergiu Popescu
b. Adunarea Generală se compune din toţi membrii Asociaţiei.
(4) Calitatea de membru se pierde prin:
a. deces sau încetarea existenţei persoanei juridice;
b. renunţarea la calitatea de membru, adresată în scris preşedintelui Asociaţiei;
c. excludere decisă de Adunarea Generală pentru nerespectarea prezentului statut şi a regulamentului interior, sau pentru orice alt motiv de natură a prejudicia interesele morale sau materiale ale Asociaţiei, cu ascultarea în prealabil a persoanei în cauză.

Art. 8. Structura
(1)   Organul de conducere al Asociaţiei este Adunarea generală, alcatuită din totalitatea asociatilor.
(2)   Organul executiv al Asociaţiei este Consiliul Director.
(3)   Organul de control al Asociaţiei este contabilul Asociaţiei.
(4)   Organul de reprezentare a Asociaţiei este reprezentat de Preşedinte, Vicepreşedinte şi de Secretar.


CAP. 5. DREPTURILE ŞI ÎNDATORIRILE MEMBRILOR ASOCIAŢIEI

Art. 9. Membrii Asociaţiei au următoarele drepturi:
a. să participe la Adunările Generale, să pună în discuţie şi să ia parte la dezbaterea problemelor care interesează domeniul sau bunul mers al Asociaţiei;
b. să aleagă şi să fie aleşi în organele de conducere ale Asociaţiei;
c. să semnaleze Asociaţiei problemele care privesc scopul şi obiectivele Asociaţiei, în vederea promovării şi apărării acestora;
d. să se retragă din Asociaţie;
e. să îşi exprime votul, dacă este cazul;
f. să facă propuneri privitor la activitatea Asociaţiei şi folosirea fondurilor strânse şi activitatea organelor de conducere;
g. să primească sprijin moral şi asistenţă din partea Asociaţiei în cazuri excepţionale

Art. 10. Membrii Asociaţiei au următoarele îndatoriri:
a. să respecte statutul, regulamentul interior, hotărârile organelor de conducere ale Asociaţiei şi să dea tot sprijinul pentru îndeplinirea obiectivelor Asociaţiei;
b. să nu aducă prejudicii de ordin moral şi material Asociaţiei;
c. să participe la adunările generale şi/sau la şedinţele  Consiliului Director, după caz;
d. să sprijine material şi moral Asociaţia;
e. să achite cotizaţia semestrială stabilită de Adunarea Generală.

Art. 11. (1) Membrii Asociaţiei nu răspund personal pentru actele sau faptele acesteia. Asociaţia singură răspunde cu patrimoniul propriu pentru prejudiciile produse terţilor prin actele sau faptele sale.
(2) În materie de gestiune, răspunderea incumbă membrilor Consiliului Director.


CAP. 6. ORGANIZARE, CONDUCERE, CONTROL

Art. 12. Organele de conducere, administrare şi control ale Asociaţiei sunt Adunarea Generală, Consiliul Director şi contabilul.

Art. 13. Adunarea Generală se compune din toţi membrii Asociaţiei.

Art. 14. Adunarea Generală se întruneşte în sesiune ordinară şi extraordinară, după cum urmează:
a. în sesiune ordinară, anual;
b. în sesiune extraordinară, ori de câte ori trebuie rezolvate probleme importante de competenţa Adunării Generale şi care nu suferă amânare.

Art. 15. (1) Convocarea Adunării Generale în sesiune ordinară se face de către Consiliul Director, în scris, prin mijloace clasice (scrisoare recomandată) sau electronice (e-mail), cu cel puţin 15 zile înainte de data desfăşurării adunării.
(2) În convocare se vor preciza ziua, ora şi locul unde se desfăşoară şedinţa Adunării Generale, precum şi ordinea de zi.

Art. 16. Convocarea Adunării Generale Extraordinare se face la iniţiativa Consiliului Director, a preşedintelui sau la propunerea unei treimi din membrii Asociaţiei, ori de câte ori este necesar.

Art. 17. (1) Adunarea Generală este valabil constituită dacă sunt prezenţi cel puţin 2/3 din totalul membrilor Asociaţiei.
(2) Hotărârile Adunării Generale se iau cu votul a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenţi, cu excepţia modificării statutului, caz în care se cere o majoritate de cel puţin 2/3 din numărul membrilor prezenţi.
(3) Fiecare membru are dreptul la un singur vot. În caz de egalitate, Preşedintele decide.
(4) Dezbaterile şi hotărârile adoptate se consemnează într-un registru special de către un secretar desemnat de Consiliul Director.
(5) Preşedinţia Adunării Generale aparţine preşedintelui Asociaţiei sau, în lipsa acestuia, vicepreşedintelui.
(6) Persoanele care nu sunt membri ai Asociaţiei pot fi invitate la şedinţele Adunării Generale.
(7) Hotărârile luate de Adunarea Generală sunt obligatorii şi pentru membrii care nu au luat parte la Adunarea Generală sau au votat împotrivă.

Art. 18. (1) Preşedintele Asociaţiei este ales de Adunarea Generală cu un mandate de 2 ani. Mandatul poate fi reînnoit. În caz de vacanţă a preşedintelui, atribuţiile acestuia sunt exercitate de către vicepreşedinte.
(2) Primul preşedinte este numit prin actul constitutiv al Asociaţiei.

Art. 19. Atribuţiile Adunării Generale sunt:
a. alegerea preşedintelui;
b. alegerea şi revocarea membrilor Consiliului Director;
c. primirea şi excluderea membrilor;
d. aprobarea şi modificarea statutului şi actului constitutiv ale Asociaţiei;
e. înfiinţarea de filiale;
f. alegerea şi revocarea cenzorului;
g. dezbaterea raportului de activitate al Consiliului Director;
h. aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Asociaţiei şi a situaţiei financiare;
i. dizolvarea şi lichidarea Asociaţiei,  precum şi stabilirea destinaţiei bunurilor rămase după lichidare;
j. decide asupra veniturilor Asociaţiei;
k. decide în ceea ce priveşte resursele obţinute de la bugetul de stat şi/sau bugetele locale;
l. stabilirea programului de activitate;
m. propunerea de membri onorifici;
n. stabilirea cotizaţiei semestriale;
o. orice alte atribuţii prevăzute de lege.

Art. 20. (1) Consiliul Director reprezintă organul executiv al Asociaţiei şi este format din cel puţin 3 şi cel mult 7 membri, aleşi de Adunarea Generală ordinară pentru un mandat de 2 ani: preşedintele Asociaţiei, vicepreşedinte, membri. Mandatele lor pot fi reînnnoite.
(2) În caz de vacanţă, Consiliul Director procedează imediat la înlocuirea cu membri interimari. Înlocuirea definitivă este decisă în proxima Adunare Generală ordinară.
(3) Poate fi ales în Consiliul Director orice persoană care este membru al Asociaţiei de cel puţin 3 luni, în vârstă de cel puţin 18 de ani în ziua alegerii şi la zi cu cotizaţiile sale.

Art. 21. (1) Consiliul Director exercită conducerea Asociaţiei în perioada dintre sesiunile Adunării Generale şi hotărăşte în toate problemele ce intră în competenţa sa.
(2) Consiliul Director este răspunzător pentru întreaga activitate în faţa Adunării Generale.
(3) Fiecare membru al Consiliului Director este individual responsabil pentru actele şi faptele sale în cazul încălcării legislaţiei sau dispoziţiilor primite.
(4) Consiliul Director se întruneşte semestrial, la convocarea preşedintelui, precum şi de fiecare dată când interesul o necesită, la cererea scrisă adresată preşedintelui de către cel puţin 1/3 din membrii Consiliului Director.
(5) Preşedintele convoacă membrii Consiliului Director la întruniri, precizând ordinea de zi.
(6) Hotărârile sunt luate cu majoritatea absolută a voturilor membrilor prezenţi, în condiţiile prezenţei a cel puţin jumătate din numărul membrilor Consiliului Director.
(7) Toate hotărârile Consiliului Director sunt consemnate într-un registru şi sunt semnate de preşedinte şi de secretarul de şedinţă.

Art. 22. Consiliul Director execută hotărârile Adunării Generale, autorizează operaţiunile financiare şi încheierea contractelor în care Asociaţia este parte contractantă şi îndeplineşte şi următoarele atribuţii:
a. prezintă Adunării Generale raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri şi cheltuieli, situaţia financiară, proiectul programelor Asociaţiei;
b. încheie acte juridice în numele şi pe seama Asociaţiei;
c. aprobă organigrama şi politica de personal a Asociaţiei;
d. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Adunarea Generală.

Art. 23. (1) Toţi membrii Consiliului Director au îndatorirea de a pregăti şedinţele Consiliului Director, ale cărui hotărâri le execută.
(2) Preşedintele se ocupă de activităţile curente ale Asociaţiei între şedinţele Consiliului Director. Întruneşte şi prezidează Consiliul Director şi reprezintă Asociaţia în justiţie şi în toate actele civile ale Asociaţiei.

Art. 24. Cenzorul asigură controlul financiar al Asociaţiei şi poate participa la şedinţele Consiliului Director, fără drept de vot. Dacă este nevoie, Adunarea Generală poate hotărî înfiinţarea unei Comisii de cenzori, compusă din trei membri, care să preia atribuţiile de control ale activităţii Asociaţiei. Din comisia de cenzori trebuie să facă parte cel puţin un membru al Asociaţiei si un expert contabil.

Art. 25. Cenzorul are următoarele atribuţii:
a. verifică modul în care este administrat patrimoniul Asociaţiei;
b. întocmeşte rapoarte şi le prezintă Adunării Generale;
c. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Adunarea Generală.

Art. 26. Asociaţia nu poate avea personal remunerat.


CAP. 7. RESURSE PATRIMONIALE

Art. 27. Resursele patrimoniale ale Asociaţiei cuprind:
a. sume provenite din cotizaţiile membrilor, stabilite prin hotărârea Adunării Generale;
b. donaţii, sponsorizări sau legate de la persoane fizice, fundaţii, asociaţii şi societăţi comerciale;
c. resurse obţinute de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale;
d. resurse provenite din activităţile economice directe desfăşurate în vederea autofinanţării;
e. alte venituri prevăzute de lege.
Art. 28. Contabilitatea este organizată conform dispoziţiilor legale.


CAP. 8. DIZOLVAREA ASOCIAŢIEI

Art. 29. Asociaţia se dizolvă:
    de drept;
    prin hotărârea Adunării Generale;
    prin hotărâre judecătorească;

Art. 30. Asociaţia se dizolvă de drept prin:
a. imposibilitatea realizării scopului pentru care a fost constituită, dacă în timp de 3 luni de la constatarea acestui fapt nu se produce schimbarea scopului;
b. imposibilitatea constituirii Adunării Generale sau Consiliului Director în conformitate cu statutul Asociaţiei, dacă această situaţie durează mai mult de 1 an de la data la care, potrivit statutului, Adunarea Generală sau, după caz, Consiliul Director trebuiau constituite;
c. reducerea numărului de membri sub limita fixată de lege, dacă acesta nu a fost complinit timp de 3 luni.

Art. 31. Asociaţia se poate dizolva şi prin hotărârea Adunării Generale. În termen de 15 zile de la data şedinţei de dizolvare, procesul-verbal, în formă autentică, se depune la judecătoria în a cărei circumscripţie teritorială îşi are sediul, pentru a fi înscris în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor.

Art. 32. Asociaţia se dizolvă prin hotărâre judecătorească, la cererea oricărei persoane interesate:
a. când scopul sau activitatea Asociaţiei a devenit ilicită sau contrară ordinii publice;
b. când realizarea scopului este urmărită prin mijloace ilicite sau contrare ordinii publice;
c. când Asociaţia urmăreşte un alt scop decât cel pentru care s-a constituit;
d. când Asociaţia a devenit insolvabilă;
e. dacă Asociaţia, prin natura scopului sau obiectivelor propuse, urmează să desfăşoare activităţi  pentru care, potrivit legii, sunt necesare autorizaţii administrative prealabile, aceste activităţi nu vor putea fi iniţiate, sub sancţiunea dizolvării pe cale judecătorească, decât după obţinerea autorizaţiilor respective.

Art. 33. Dizolvarea Asociaţiei are ca efect lichidarea acesteia în condiţiile legii.

Art. 34. Bunurile rămase în urma lichidării Asociaţiei pot fi, cu respectarea prevederilor art. 60 din OG26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii:
a.                 transmise către persoane juridice de drept privat sau public cu scop asemănător
b.                 împărţite între membrii cotizanţi ai Asociaţiei


CAP. 9. DISPOZIŢII FINALE

Art. 35. Prezentul statut este valabil pe toată durata de funcţionare a Asociaţiei, modificarea acestuia urmând a se face numai în formă scrisă şi cu respectarea prezentului statut şi a reglementărilor legale. Modificările aduse prezentului statut necesită o majoritate de 2/3 din voturile Adunării Generale.

Art. 36. Prevederile prezentului statut se completează cu celelalte dispoziţii legale în vigoare.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu